KIA CEE´D 1,6 CRDi 7st. AT GT-Line + Xenóny

Univerzál, ktorý vystúpil z radu ! Najobľúbenejšie vozidlo KIA, ktoré si našlo veľa milovníkov. Ja som sa k nim pridal tiež. V tejto recenzií sa pozrieme detailnejšie na špecifickú KIA Cee´d, ktorá Vás zaujme už pri prvom pohľade navonok. Presne to je KIA Cee´d v športovom kabáte označovanom GT-Line. Tento krát som v podrobnejšom teste, otestoval motorizáciu 1,6 CRDi s novou dvoj-spojkovou automatickou prevodovkou. Najazdil som viac ako 8000km, takže v článku si tento model detailnejšie rozoberieme.

Toto vozidlo som mal dlhší čas a stále ešte mám k dispozícií. Veľmi sa tomu teším, pretože je to auto podľa mojích predstáv. Je to kombinácia športovej, šetrnej, pohodlnej, štýlovej, komfortnej a reprezentatívnej vozby. Skôr ale ako začnem auto opisovať, začnem charakteristikou.
Testované vozidlo : KIA CEE´D 1,6 CRDi 7st. AT GT-Line + Xenóny.
Motor: 100kw/136K - 1,6 CRDi v kombinácií so 7st. automatickou dvoj-spojkou.
Výbava: Vychádza z najvyššej výbavy Platinum + naviac obsahuje balík GT-line, ktorý vozidlu pridá športový imidž a lepšie vyladenie podvozku, jazdné vlastnosti. Balík GT-Line: pneumatiky 225/45R17 + disky z ľahkej zliatiny, športový predný a zadný nárazník, LED denné svietenie "Ice cubes", dve samostatné koncovky výfuku, športový interiér v kombinácii farieb šedá a čierna, hliníkové pedále. Ďalšou opciou sú adaptívne xenónové svetlomety.
Cenníková cena vozidla: 25.040 €.
Naša výpredajová cena teraz: 21,000 € + Zimné pneumatiky Zadarmo !

Štýlovo a energicky nabitý na maxximum !

Testované vozidlo sme si predstavili, poďme sa teda spolu pozrieť ako mu to sedí na cestách. Ako som už spomínal, rodinka KIA Cee´d patrí ku Vašim najobľúbenejším vozidlám KIA. Preto, sa budem zameriavať hlavne na vybraný typ. Je výrazne odlišný od klasického Ceedu. Hlavným ukazovateľom je motor s novým automatom, vďaka ktorému si dovolím tvrdiť, že vo svojej triede exceluje. Ďalším plusom je vyladenie podvozku, inak sa správa v zákrutách a výrazne lepšie drží na ceste ako v klasických, dostupnejších výbavách. Určite tomu napomáhajú aj 17" elektróny z ľahkej zliatiny. Všetky tieto pridané doplnky majú navzájom prepojenie a súvis, vďaka ktorým je Cee´d GT-Line výrazne športovejší a dravejší.

Pri pohľade na toto vozidlo, musí vo Vás vyvolať impulz, vyskúšať si ho. Je tomu skutočne tak. Od prvej chvíle, prvého kilometra čo som si do neho sadol sa v ňom cítim, čím ďalej tým lepšie. Na toto vozidlo som si tak zvykol, že by som už ďalšie ani nepotreboval. Je ideálnou voľbou v dnešnej premávke. Nie je veľké, nie je malé ! Je to stredná cesta, nemá problém z ničím. nepozná prekážky. V kombinácií s týmto dieslovým agregátom je priam ideálnym partnerom na cesty ! Na tomto vozidle si viete každú jazdu užiť na maxximum, vychutnáte si každú zákrutu. Sedí na ceste ako "ukutý". Tento 100kw novo upravený motor 1,6 CRDi nemá chybu ! Viete s ním jazdiť šetrne, športovo ale hlavne nerušene. Motor je tichý, za volantom si vôbec neuvedomujete, že sedíte v dieslovej verzií. Toto je jeho hlavná prednosť. Hravo zvláda väčšie vzdialenosti aj krátke mestské trate. Je tu DPF filter ktorí mi ale absolútne neprekážal ani v prípade jázd v meste. Už aj táto technológia pokročila a je na omnoho lepšej úrovni ako bolo tomu kedysi. Myslím si, že je to pravý Slovák, ktorý zvládne všetko čo mu stojí v ceste. Ja som spravil zatiaľ 8000 km. a nedám na toto auto dopustiť !

Test na 8000km !

V podstate s autom som absolvoval prvý dôležitý cyklus v jeho živote - zábeh. Snažil som sa jazdiť minimálne prvých 5000 km podľa ideálneho zábehového cyklu. Tzn. auto dostalo zabrať, dlhšie trate, ale nevyhlo sa ani v jazde v meste. Mesto som volil hlavne na začiatku aby si prevodovka dobre "sadla". Vyplatilo sa to. Jazdiť v dobre zabehnutom aute je výrazný rozdiel, ktorí poznáte sám/a. Motor sa už pomaličky začína kryštalizovať, rovnako ako aj prevodovka, ktorá radí fantasticky. Doslova a do písmena ! Dáva našim vozidlám v strednej triede nový rozmer vďaka ktorému sú určite výnimočné !
Ako sa auto správalo ?
Priznám sa, že dlho som už nejazdil auto, takúto dlhšiu dobu. Je naozaj veľmi dôležite, vcítiť sa do role motora, prevodovky a tomu prispôsobovať aj svoj štýl jazdy. Samozrejme je to každého vec a názorov je určite viac ako správne jazdiť pri zábehu vozidla. Pri tomto cykle som si uvedomoval ako sa auto správa postupne inak. Vozidlo išlo zo začiatku viac hlučnejšie, postupne sa vypaľoval výfuk, radilo si prevažne na nižšie otáčky bolo z neho cítiť, že je ešte "surové". Na prelome 6000 -7000 km sa to už pomaličky začínalo, dávať do normálu. Spotrebový ukazovateľ mi to začal potvrdzovať, tiež pri  tejto hranici. O motore samotnom si myslím, že sa netreba zbytočne rozpisovať je to spoľahlivý agregát. Úplne sedí Cee´du ako uliaty. Určite by som išiel do tejto motorizácie a určite do presne takejto kombinácie.
Vozidlo má najazdené dnes niečo cez  8000km a ide výrazne tichšie, hladšie, prevodovku nie je poznať a spotreba sa začína dávať do normálu. Zo začiatku mi na prevodovke prekážali menšie otáčky, doslova ma vytáčal 5 a 6 prevodový stupeň. Napr. tento jav sa po prvotnom zábehu úplne vytratil a prevodovka radí podľa mojich predstáv. Môžem povedať, že jazdné vlastnosti z tejto novej prevodovky sú určite lepšie ako z prevodovky v starej Optime a minimálne rovnaké ako v novej Optime. To je pre mňa obrovské prekvapenie. Keď sa bavíme o novej 7st. automatickej prevodovke  v tomto vozidle. Doteraz som nesedel v lepšie radiacom aute ani v koncernových ani v konkurenčných iných vozidlách. Je určite na úrovni, novej prevodovky, ktorá sa nachádza v novej Optime 1,7 CRDi . Tieto dve by som zaradil k TOP čo sa na trhu momentálne nachádza. 
Ďalším dôležitým ukazovateľom bola spotreba - Zo začiatku, to poviem otvorene pod 6,0l som sa nedostal. Bolo to dosť, no malo to opodstatnenie na zábehu. Tým nechcem povedať, že som auto točil čo to dá. Práve naopak snažil som sa otáčky striedať, raz nižšie potom zasa vyššie. Obrovskou výhodou pri AT je v tomto prípade radenie pod volantom. Je to neoceniteľná pomôcka, ktorá ma vysoký podiel na zábehu tohto vozidla. S touto vecičkou pracujem denne a vďaka nej jazdí dnes auto ako jazdí.Dnes jazdím v mesto krátke trate na spotrebe okolo 6,0l. Mimo mesta ustálenou jazdou bez problémov pod 5,0l a kombinovane na nádrž a zimných pneumatikách momentálne na nádrž robím spotrebu 5,5l. Myslím si, že spotreba už zostane približne na tejto hranici. Oproti papierovej, cenníkovej je to o 1l viac. Treba však dodať že jazdím na 17" zim.pneu. Aj tak si myslím že je to slušná a primeraná spotreba danému autu.
 

Doprajte autu zážitok.

V Septembri som auto zobral do Chorvátska. Celkovo som za týždeň, spravil cca 2000 km. Toto bol dôležitý krok aj pre zábeh vozidla. Vozidlo bolo naložené ako sa na dovolenku patrí. Poviem Vám, 4 osoby na 7 dní v Chorvátsku bez problémov ! Spotreba, dialnica plne naložený 5,6l tam a 6,1 späť ( prázdne diaľnice, športový režim) Myslím, že nič viac nepotrebujete. Je to vážne auto, ktoré je jednak jedinečne a v našich podmienkach plne využiteľné. Nepotrebujete, 4x4, SUV, 4,5m limuzíny, offroad a pod. aspoň ja nie. Nový rozmer luxusnej jazdy a vychutnania si jazdy Vám plne vynahradí aj KIA Cee´d 1,6 CRDi AT GT-Line !  Je to vozidlo, ktoré Vás prekvapí a plne vtiahne do každej jazdy naplno.

Ešte niečo na záver.

Ak si myslíte, že som preháňal a neskutočne auto vychválil, tak si ho príďte k nám vyskúšať. Je to auto, kde sa ťažko hľadajú negatíva. Výbavu som veľmi nerozoberal pretože tu nájdete všetko čo potrebujete. Možno jediným nedostatkom ktorý by som ocenil by bolo bezklúčový prístup a štartovanie. Inak nemám žiadne ďalšie výhrady a som s ním plne spokojný. Cena vozidla je perfektná, vzhľadom na novú technologickú prevodovku, ktorá sa tu nachádza v kombinácií so skvelým tichým, úsporným motorom je to vážne bomba. Prémiové značky by nám toto vozidlo mohli závidieť. Ak ste niečo v článku nenašli, alebo nemáte v niečom jasno. Poprípade ak Vás auto zaujalo a chcete si ho vyskúšať, ozvite sa budem rád, ak si ho pozriete na vlastné oči. Stojí to za to !

             Ivan Krajčík
        (sales specialist)
i.krajcik@kiatopolcany.sk
           0915 427 252

        KIA TOPOĽČANY

Hodnotenie

Plusy

  • Prevodovka = 1*
  • Motor
  • Spotreba
  • Jazdné vlastnosti
  • Aktuálna výhodná cena
  • Technológie / Výbava
  • tiché, pohodlné, športové, elegantné, reprezentatívne...

Mínusy

  • bez kľúčový prístup / štart / nedodáva sa
  • bi-xenóny / nedodáva sa

Neváhajte ma kontaktovať

Meno
E-mail
Telefón
Odkaz

Mám záujem o