Batožinový kráľ - KIA RIO SEDAN 1,2 CVVT SILVER

KIA Rio všetci dobre poznáme, ale dnes sa budeme venovať práve jeho novému bratovi. Je to RIO SEDAN, ktorý na Slovenský trh zavítal po dlhšej prestávke a premiéru si odkrútil práve tento rok. Po drobnom " produktovom vylepšení " modelov RIO sa  teda kórejský bratia rozhodli, že k nám pošlú aj novú predĺženú verziu, teda Rio SEDAN. Touto recenziou sa pozrieme hlbšie na našu novinku, ktorá výrazne na Slovenskom trhu zamiešala karty medzi malými vozidlami. Malé až stredné vozidlá patria medzi najpredávanejšie, preto sa Vám teraz pokúsim popísať nový Rio SEDAN, ktorý by pri výbere automobilu v tejto kategórií, rozhodne nemal chýbať. Zameriam sa konkrétnejšie na výbavu SILVER a motor 1,2 CVVT.

Pre koho je určená ?

Takže naša novinka nová KIA RIO SEDAN je akýmsi kompromisom a povedal by som, že zároveň aj odlíšením sa od ostatných "hatchbackov"a "kombíkov", ktoré v svojom segmente má. Je to vozidlo, ktoré sa začalo predávať nedávno, preto je aj jedinečné. Ihneď upúta vašu pozornosť pretože navonok pôsobí luxusne a odlišne. Odlišuje sa dosť výrazne dokonca aj od krátkeho Ria. U nás sa toto vozidlo ujalo veľmi dobre, hlavne medzi mladými ľuďmi. Prioritou je využitie a nahrádza drahšie vozidla práve svojou priestrannosťou. Ďalšou skupinou, ktorí nevedia podľahnúť sú ľudia, ktorí sú na SEDANOCH vychovaní a doslova nedajú na tento typ dopustiť. Obľubujú ho najmä mestskí vodiči, pretože je to doslova mestský ideál. Výhody tohto variantu si popíšeme neskôr. Aby som sa však nevyhol téme, určená je hlavne pre ľudí, ktorí chcú kvalitné auto za rozumnú cenu. To je asi najviac cielená skupina nášho SEDANU.

Technické parametre.

Náš SEDAN narástol iba o 325 mm, čo robí minimálny rozdiel oproti malému klasickému Riu. Je to ale zaujímavé, pretože navonok pôsobí určite mohutnejšie a ráznejšie ako jeho starší brat. Čo je ale úžasné návrhári sa trafili do čierneho práve v oblasti kufra, ktorý v sebe skrýva o 101 l viac ako krátke Rio. Celkový objem batožinového priestory narástol na 400 ! Tento údaj je obdivuhodný a nezvyčajný, pretože priestrannosť na zadných sedadlách ostala rovnaká ako pri krátkom Riu. Ostatné parametre sa už nemenili. Podvozok zostal tiež rovnaký. Pri pohľade na tento SEDAN by Vám ani nenapadlo, že sa môže od klasického Ria líšiť iba v týchto parametroch. Pri prvom stretnutí s ním je Vám jasné, že pôsobí mohutnejšie. Ďalšou dôležitou súčasťou je jeho hmotnosť. Kórejci si zakladali na tvrdení: "Čím ľahšie, tým lepšie." Vyplatilo sa im to,pretože napriek malej hmotnosti skvele ladí s motorom. Motor s 1,2 litrovým benzínovým štvorvalcom, ktorý dostal variabilné časovanie ventilov. Ukrýva v sebe 62 kW teda 85 koní. Krútiaci moment sa vyšplhal na 121Nm. Ďalšou dôležitou informáciou je, že nie je to motor s natlačeným turbom. Tým pádom sa jeho majitelia môžu spoľahnúť na dlhú životnosť. Nejde o žiadneho lenivca, RIO SEDAN je veľmi živé auto aj s 1,2 litrovým motorom. Tvorí perfektnú zohratosť so svojou kostrou a je húževnaté a dynamické. Tento motor je priamo určený na medzimestské jazdenie a jazdenie po meste. Stvorená do mesta je aj prevodovka, ktorá v prípade 1,2 litrového agregátu dostala iba 5 stupňov. Pri mestskom šantení sa spotreba pohybuje na 6,3 - 6,5 l/100 km a pri bežnom jazdení bude kombinovaná spotreba 5,0 l/100 km. Perfektnou vecou sú tiež kotúčové brzdy vpredu aj vzadu a to už aj v tejto výbave SILVER. Jazda v novom SEDANE je pružná, svižná  zároveň. Vozidlo skvele sedí na ceste a ľahko sa ovláda. Tiež je veľmi dobre odpružené a skvele zvláda nerovnosti. Tento motor nie je veľmi stavaný na väčšie rýchlosti. Hlavne na diaľnici vie byť  hlučnejší a spotreba tiež stúpa. Ak často jazdíte po diaľnici, tak skôr by som uprednostnil silnejšiu motorizáciu teda 1,4 litrový benzín.      

Auto ktoré Vásprekvapí !

Nový SEDAN Vás určite očarí na prvý pohľad. Je to opäť niečo nové pod značkou KIA. Je neprehliadnuteľný, zaujímavý svojím šarmom.  Keď sa naň zapozeráte na prvý pohľad vyzerá mohutnejšie a luxusnejšie ako väčšina malých áut v jeho segmente. Keď sa pozriete do interiéru vozidla očarí Vás na prvý pohľad nový klavíroví dekor palubnej dosky, ktorý pribudol aj do nových krátkych "hatchbackov".Spolu s ním tiež kvalitné materiály, mäkčene plasty, denné svietenie síce bez LED svetiel. V tejto výbave nájdete aj 6 airbagov, nový multifunkčný volant s ovládaním rádia a palubného počítaču. Ďalšími novinkami v interiéry sú tiež jednotlivé chrómové doplnky na ventilátoroch a nové podsvietenie palubného displeja. Samozrejmosťou je mechanická klimatizácia a KIA kladie veľký dôraz naveľa odkladacích priestorov. Interiér celkovo vnímam, veľmi solídne a príjemne.Zatiaľ sa dováža len v tejto jednej výbave SILVER, ktorá Vás tiež prekvapí svojou cenou! Atakuje hranicu 10.000 € čo je na takéto auto, viac než priaznivé a dá sa očakávať, že SEDANOV bude na našich cestách rapídne pribúdať.

Môj názor.

Nové Rio sa teda nevyhlo produktovému vylepšeniu, čo zasiahlo výrazne aj nový SEDAN. Myslím si že KIA spravila dobrý krok, uvedením tohto modelu na náš trh. Verím že si získa veľa fanúšikov a stane sa u nás populárnym. Svojou kvalitou, priestrannosťou sa stáva jedinečný. Pôsobí sviežim dojmom a to z neho robí mestského dobrodruha. Je to priam ideálne auto do mesta, vhodný pomocník pri nákupoch... Myslím si, že cenu ktorú má si bezpochyby obháji. Je skvelou voľbou a bezpochyby zaujímavým riešením, ktorým určite nič nepokazíte.

Ivan Krajčík
KIA TOPOĽČANY

Hodnotenie

Plusy

  • cena / výbava
  • 7 ročná záruka
  • jedinečnosť na trhu
  • výdrž, húževnatosť motora

Mínusy

  • dostupnosť len v jednej výbave

Neváhajte ma kontaktovať

Meno
E-mail
Telefón
Odkaz

Mám záujem o