KIA Niro 1,6 6DCT AT PLATINUM

Som nová KIA Niro a som úplne iný ako ostatné vozidlá !  Nová KIA Niro je jedinečný a doposiaľ dosť neobjavený člen rodiny KIA. Práve to ma viedlo k napísaniu, ďalšej recenzie. Pokúsim sa Vám tohoto fešáka predstaviť v nasledujúcich riadkoch.

KIA NIRO má za sebou už takmer prvý rok ! Práve minulý rok v septembri zahájil predaj na Slovensku. Od tej doby prešlo už viac času a ja Vám môžem napísať moje dojmy z tohoto vozidla. Je pravdou, že aj pre nás toto auto bolo niečim špeciálnym a dá sa povedať, že odštartovalo našu novú éru. Éru Hybridov ! Či sa Vám to páči alebo nie práve toto je budúcnosť automobilov. Ale skôr ako budete kritizovať a haniť tento typ príďte si ho vyskúšať alebo si to aspoň dočítajte dokonca ;) .

Je hybrid tá správna cesta ?

Skôr ako začnem, rád by som sa zmienil o hybridných vozidlách. Nedá mi nespomenúť ten žiaľ, každého zákazníka ktorému to vozidlo predstavím. " Ehmm to je hybrid " Je to pochopiteľné, pretože ľudia v našich končinách nepoznajú, ba dokonca vôbec netušia ako hybrid funguje. Slováci sú vychovaný na ťažkých dieslových motoroch, ktorím je už čoskoro koniec. Práve cesta hybridov bude ich nástupcom. 

Čo Hybrid vlastne je ?  - Hybrid je v našom prípade kombináciou klasického atmosferického benzínového motora, ktorý funguje za pomoci elektromota napájaného z baterky. Tieto batérie sú v prípade Nira, uložené pod sedadlami zadných pasažierov. Úplne laické vysvetlenie ako to v praxi funguje. Tento princíp zabezpečuje tichý, šetrný a komfortný spôsob jazdy pre majiteľov, nášho crossoveru.

Hybrid nie je iba do mesta ! Je to hlúposť ! Na tomto vozidle, môžete bez akýchkoľvek problémov robiť aj veľké vzdialenosti. Je až neuveriteľne šetrný aj na diaľnici ! To práve vystihuje aj vďaka svojmu názvu Hybrid. Jazda na takomto aute je úplne niečo iné. Treba sa pripraviť na to, že ak si raz hybrid kúpite nebudete chcieť nič iné ! To myslím, doslova !

Ako mňa nadchlo toto vozidlo, to Vám popíšem nižšie.

Nebojte sa byť - iný.

 Ako som spomínal, auto je na našom trhu už takmer rok. Mám ale pocit, že som ho spoznal až teraz. V článku budem vychádzať spomedzi všetkých mojich doterajších skúseností s týmto autom, no však hlavne z poslednej jazdy. Mal som možnosť, jazdiť na jednom vozidle dlhší čas. To bol ten podnet na spoznanie sa !

Testované vozidlo bolo v plnej výbave PLATINUM + všetky možné opcie okrem strešného okna. Tak poďme na to: Už prvý dojem po nasadnutí do auta je rozdielny. Proste ide z neho niečo iné "hybridné". Keď to auto budete mať možnosť niekde vidieť, dajte si ho naštartovať ! Stojí to za to :) . To je druhý razantný rozdiel, oproti bežným autám. Po naštartovaní Vás vtiahne do deja perfektne prepracovaný displej, kde je všetko zreteľné a jasné. V tomto je KIA jednotka. Perfektne premyslený palubný počítač, kde si vyhodnocujete štýl jazdy, spôsob jazdy akým idete a mnoho ďalších pomôcok pre čo najúspornejšiu jazdu. Ako ďalšia perlička čo ma na aute upútala bola prevodovka. Tú radšej nebudem ani opisovať pretože by to bol dlhý článok. Je neuveriteľná, táto 6 stupňová dvoj-spojka pasuje tomu autu ako ... Navyše v každej výbave Vám ponúka dva režimy ECO a SPORT. Ďalšia vec do ktorej sa v tomto aute zamilujete. Takto "premakané" to nemá ani KIA Optima ! Keď mám ďalej pokračovať vo veciach ktoré sú tu super, tak treba spomenúť aj podvozok, vyladenie, rázvor auta je neskutočne cítiť !
Auto perfektne sedí na ceste, jazdné vlastnosti sú famózne.  Rozmerovo je síce menší ako napr. KIA Sportage avšak s priestrannosťou je to aj vďaka širšiemu rázvoru naopak ! Preto aj jazda v ňom Vám nepríde ako v robustnom SUV a práve tu je ten rozdiel že NIRO je Crossover !
Je priestranný, vo vozidle je veľa miesta, batožina je dostatočná. Nemyslím, že Vám tu niečo bude chýbať.
Niro sa mi javilo oproti Sportage oveľa agilnejšie, a pohyblivejšie hlavne v meste. Určite ho viac oceníte v nákupných centrách, pri parkovaní a koniec koncov musím usúdiť, že aj jazda v ňom je jednoducho lepšia !

Nestačí sa odviesť.

Toto je trošku nevýhoda Hybridov. Niekedy keď vyberáte vozidlo, väčšina z Vás sa chce odviesť, minimálne na podobnom o akom uvažuje. Pri KIA Niro je to trochu zložitejšie. Myslím to tak, že ak si ho aj vyskúšate ono vzbudí vo Vás interes ale nie tak dostatočný aký by vzbudilo keby ste ho mali doma  aspoň víkend ! Toto sa stalo aj mne. Človek nie je schopný počas krátkej jazdy pochopiť ten rozdiel, výnimočnosť toho vozidla oproti klasickým benzínovým alebo dieslovým motorom. Dokonca, čo sa týka úspory paliva a šetrnosti tohoto Hybridu to pochopíte, až pri prvom tankovaní.
Samozrejme treba si ho vyskúšať, lebo jeho komfort a to neskutočné ticho si uvedomíte už pri prvej jazde.

Jazda KIA Niro

Vyskúšal som si dlhšiu jazdu na tomto vozidle. Jazdil som po meste, diaľnici a aj medzi obcami a mestami. Čo bolo na tomto aute neskutočné ? Nech som robil čo som robil, spotrebu som nedokázal dostať nad 5,5l a to aj pri kombinácií režimu eco a sport.
Prekvapilo ma hlavne na diaľnici kde som mal z BA do TO spotrebu 5,1l. Krásne si prepínal baterku a benzín pri plynulej jazde aj pri veľkej rýchlosti. To bol ten moment kedy som sa do toho auta zamiloval. Keď idete na diaľnici 140 km/h a aktuálna spotreba Vám ukazuje asi 3 km v kuse spotrebu 0l na 100 KM. To dnes už len tak hocikde nezažijete ! Toto je práve ten rozdiel medzi Hybridom a Plug-in hybridom. Vy nedokážete tak optimálne vyhodnotiť to rozloženie tej batérie. Keď sa pozrieme na to hlavne z pohľadu dlhodobej životnosti baterky ! Práve to je výhoda obyčajného hybridu, ktorú ale pochopíte až pri dlhšej jazde s týmto autom.
Čo sa týka jazdy v meste tak tam je auto nastavené prevažne na batériu. Zatiaľ čo na diaľnici mi pekne prepínal benzín - baterka tak v meste väčšinou rekoperujete (dobíjate). Pri rozbehu ide výlučne iba baterka a pri razantnejšom pridaní sa zapojí benzínový motor. V meste som tiež jazdil max do 5l.
Musím podotknúť, že som vôbec nejazdil na spotrebu. Jednoducho som si to auto vychutnával v plnej výške a napriek tomu som sa nemohol dostať na čerpaciu stanicu :) . Keď chcete jazdiť na spotrebu, treba si nechať zaradený režim Eco a spotreba bude od 4 do 5l. Dokonca mám zákazníka ktorý jazdí v priemere na 3,7 l !!!

Ešte niečo na záver.

Ak sa stále hybridu bránite, bojíte sa kombinácie benzínu a elektriky kvôli nejakej nezmyselnej, vymyslenej poruchovosti. Tak Vám môžem povedať, že za tento rok predaja nebol u nás ešte ani jeden problém s KIA Niro ! Sú to bezproblémové vozidlá pri ktorích sa extra dbá na bezpečnosť posádky a neporuchovosť. Ja Vám môžem garantovať nech sa rozhodnete pre náš akýkoľvek hybrid určite to neoľutujte a pamätajte si že už nič iné viac nebudete chcieť !
Pretože milujeme hybrid - We love HYBRID !

             Ivan Krajčík
        (sales specialist)
i.krajcik@kiatopolcany.sk
           0915 427 252

        KIA TOPOĽČANY

Hodnotenie

Plusy

  • Prevodovka = 1*
  • Spotreba = 1*
  • Jazdné vlastnosti = 1*
  • Odhlučnenie / ticho = 1*
  • Technológie / Výbava
  • perfektná voľba pre rodiny, manželky, mladých ...

Mínusy

  • Ľudia si neuvedomujú výhodnosť modelu
  • Ľudia ho nepoznajú

Neváhajte ma kontaktovať

Meno
E-mail
Telefón
Odkaz

Mám záujem o

*V prípade špeciálnej cenovej ponuky ma neváhajte kontaktovať. Správim všetko pre to aby ste boli spokojný a rozhodli sa pre nás a Vaše nové KIA Niro.