Človek si uvedomí, že k čomu je auto dobre až keď ich pár vyskúša. Nie pre všetkých je auto priorita. Čo človek potrebuje k tomu aby sa premiestnil s bodu A do bodu B ? Motor a štyri kolesa ! V našom prípade je už aj výbava SILVER nadštandard. Uvedomíte si to až v tom momente keď si ju vyskúšate s motorom 1,6 GDi. Pracuje dokonale. Pokiaľ je auto preplnené elektronikou, ktorá sa aj tak väčšinou nepoužíva nevychutnáte si jazdu tak ako keď sa na ňu plne sústredíte. Možno to vyzerá akoby som sa zameriaval len na to ale položte si otázku. Čo ste si z vašej výbavy najčastejšie v aute zapol/pla ? Navyše kde si lepšie vychutnáte motor než pri plnom sústredení sa na jednu vec ktorou je riadenie Vášho nového štvorkolesového tátoša. Až v tedy začnete vnímať motor, podvozok, pneumatiky... Preto by som sa pri tejto výbave koncentroval na správne zladenie s motorom. V prípade nášho náhradného vozidla sa mi to podarilo. Pri riadení sa nesústredím na nič iné len na agregát ktorý mám pod kapotou. Otáčkomer si riadim sám a nepresvedčí ma o tom ani asistent riadenia. Je to jednoducho iná jazda kedy si užívate každú zákrutu.
O motore 1,6 GDi som písal už viacej riadkov teda pre zhrnutie. Je to ideál na dlhšie aj kratšie trate. Je to špičkový motor ktorí patrí medzi najlepšie na trhu. Je to atmosferický motor s priamym vstrekovaním bez natlačeného turba. V jeho prospech hovorí skvelá spotreba ktorá sa na ňom dá bez najmenších problémov zajazdiť. Pri podradení nemáte problém rýchlo bezpečne predísť vozidlo. Tiež jeho zladenie s podvozkom sa pri novom Cee´de podarilo. Je stabilnejší a hlavne istejší v zákrutách. Môžete si dovoliť podstatne viac ako bolo tomu pri jeho predchodcovi. O tichosti ani nebudem, písať pretože to je doslova jeho znakom. Ak jazdíte viacej kilometrov je to určite najlepšia voľba akú spravíte keď si vyberiete tento typ motoru s touto výbavou. Výbava SILVER je obľúbená tiež s 1,4 CVVT, ten by som zasa zvolil pre manželku poprípade ak jazdíte kratšie trate je lepší a dokážete na ňom viac ušetriť. Záleží už na majiteľovi čomu sa prikloní všetky naše motory majú v niečom navrch. Jeden je lepší na dlhšie cesty, druhý do mesta, ďalší je športovejší, potom jeden vyniká v spotrebe atď. Podla mňa ani jedným nič nepokazíte už záleží na Vás aká ste povaha a čo potrebujete.