Od OPTIMI sa očakáva vyšší komfort a bezpečné, pohodlné dopravenie svojho pána na miesto určenia. Ja som sa zameral aj na tento typ ciest, ale okrem toho som ju vyskúšal aj na cestách "medzi-okresových". Pre toto auto dosť netradičných. Ako to zvládla ? Nad očakávania !
1. Dialnice, rýchlostné cesty, skrátka manažérska vozba - Áno presne na toto je optima určená a v tejto roli sa cíti ako ryba vo vode. Tomuto autu naozaj diaľnica a dlhé cesty sedia ako uliate. Navyše robí všetko pre to aby sa posádka cítila príjemne a nič jej nechýbalo. Vodič vďaka bohatým inovatívnym funkciám dokáže precestovať v aute niekoľko hodín bez prestávky. "To auto akoby Vás nechcelo pustiť von." Poďme k tomu ako pracuje motor. Je to asi naj diskutovanejšia téma resp. najviac kritizovaná ! Ja nechápem prečo? Každý čaká minimálne 2,2 l motor pod kapotou. Pritom 1,7 CRDi s dvoj spojkou pracuje vážne fantasticky ! Sú to len reči bez zmyselného vysvetlenia. Myslím si, že KIA trafila klinec po hlavičke touto kombináciou radenia a výkonu. Treba sa najskôr odviesť a potom kritizovať. Ja som tam slabinu OPTIMI rozhodne nenašiel, skôr naopak ;) Jazdné vlastnosti boli perfektné, ihneď ako sa dostanete na diaľnicu a ručička ukáže nad 100 km/h auto zaradí automaticky 7dmi stupeň a otáčky Vám padnú. Spotreba bola okolo 5,0 do 5,5 l pri naháňaní. Paráda! Ten motor je neskutočný. Radí, pracuje perfektne. Keď potrebujem zrýchliť auto ma potiahne nemusím sa ničoho obávať ! Pri dlhej jazde určite využijete adaptívny tempomat ktorý predchodkyňa nemala. Je to uvítaná zmena k lepšiemu hlavne na dlhé cesty. Pracuje parádne spolu so systémom (LKAS) systémom udržania v jazdnom pruhu. V prípade nečakaného opustenia pruhu, ak nemáte ruky na volante dokáže auto držať v pruhoch a ide, takpovediac za Vás. Ďalšími vylepšeniami sú aj funkcie upozorňovania na rýchlostné obmedzenia, systém autonómneho núdzového brzdenia ktoré majú hlavne bezpečnostný význam.
Veľa ďalších funkcií Vám ponúkajú multimédia. Preto sa určite ani pri dlhej ceste nebudete nudiť.
2. Mestá, dediny a stále dookola ten kolotoč - nová OPTIMA už nie je iba auto na dlhé cesty. Práve naopak ten komfort a pohodlie si vychutnáte alebo lepšie povedané uvedomíte, práve na cestách ktoré sú plné zákrut, hrboľov, nerovností a tmy ! Motor pracuje pekne a spoľahlivo aj pri takomto štýle jazdy. Spotreba bola pri "jašení" najviac 5,7 l čo si myslím že je perfektné na tak ťažké auto. Prekvapila ma ešte jedna vec, ktorá bola lepšia ako kedysi a to bola zotrvačnosť auta. Vďaka nej bola aj spotreba lepšia ako tomu bolo pri predchádzajúcej verzií.
Nová OPTIMA je také dokonalé auto, že sa vie dokonale prispôsobiť ceste po ktorej idete. Napríklad: Jej perfektné tlmenie s technológiou PLV som si uvedomil naplno prvýkrát až na takejto ceste. Pohodlie na cestách zvyšuje aj inovačná konfigurácia piestov, ktorá pomáha k znižovaniu hlučnosti a perfektne tlmí vibrácie karosérie vozidla. Ďalšou novinkou do ktorej som sa zaľúbil a naplno si ju vychutnal až pri takýchto druhoch cestách boli systémy a asistent týkajúci sa bi-xenónových adaptívnych svetlometoch. Priam úžasne funguje asistent diaľkových svetiel (HBA). Je dokonale vyladený a vďaka prednej citlivej kamere presne vie kedy prepnúť diaľkové svetlá na stretávacie a naopak. O natáčaní myslím, že nie je potrebné sa rozpisovať pracuje tiež na jednotku. Možno sa zdá že ide o zbytočné technológie ktoré len rozptyľujú vodiča. Nie je tomu tak ! Každá má svoj opodstatnený význam a práve vďaka nim je nová OPTIMA tým pravým a hlavne bezpečnejším autom ako tomu bolo pri predchádzajúcom modely.